۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۸

بررسی خودرو با شکوه تویوتا کمری ۲۰۱۸

اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۸ ۰ دیدگاه

بررسی خودرو با شکوه تویوتا کمری ۲۰۱۸

تویوتا با محصول کمری خود همۀ وقت} دقت و رضایت مشتریان را در سطح دنیا به خوبی جلب نموده هست. حال مدل ۲۰۱۸ آن را نیز معرفی کرده تا بازهم شاهد خودنمایی این محصول باشیم. شما هم احتمالا جزو آن دسته از افرادی خواهید بود که محصول ستودنی و اخیر تویوتا را تحسین می‌کنید.

مدیریت ارشد کمپانی تویوتا پس از سال ها به مهندسین خود دستور داد که فرانچایز سدان های میان رده را تغییر دهند. با دقت به تصویری از تویوتا کمری ۲۰۱۸ که به رنگ بژ ماسه ای در اینترنت منتشر شده، به نظر می‌رسد تویوتا یک تجدید نظر اساسی در ساخت خودرو های خود کرده هست چرا که با یکنواخت شدن طراحی محصولاتش، باعث مهاجرت خریداران از خرید سدان ها به SUV ها شده بود.

مهندسان تویوتا در ۱۵ سال قبل ریسک های منطقی زیادی را به جان خریده اند تا با طراحی های خلاقانه خود بتوانند فروش مدلهای کمری را همواره در صدر نگه دارند؛ پس به نظر شما چرا باید دست به تغییرات در برترین و پرفروش ترین محصول کمپانی تویوتا بزنند؟

بررسی خودرو با شکوه تویوتا کمری ۲۰۱۸

در مدل ۲۰۱۸ کمری، به جرات می‌توان گفت که روزهای پرالتهاب تویوتا که هنوز از نتیجه ریسک اعمال تغییرات در مدل اخیر و بازخورد مشتریان خبر نداشتند، به اتمام رسیده هست. چرا که در مدل ۲۰۱۸ کمری، تویوتا این جسارت را پیدا کرده تا ورقه فلز به کار رفته در بدنه خودرو را نیز عوض کند

و به عقیده کارشناسان شرکت، مشتریان به زودی درمی یابند که چرا باید بابت سدانی به این زیبایی مبلغ بیشتری پول پرداخت کنند. تویوتا در این مدل نیز از علاقه خود به ساخت خودرو هایی با ۶ سیلندر دست نکشیده و این در حالی هست که دیگر رقبا عمدتا به سمت بهره گیری از موتورهای ۴ سیلندر داخلی پیش میروند.

از این قبل تویوتا تصمیم گرفته تا ارتفاع سقف و جایگاه صندلی های سرنشینان را در این اتومبیل، یک اینچ کمتر کند که این مورد ممکن هست زاویه دید راننده را تحت تاثیر قرار دهد و آن را خراب کند و رانندگی با این خودرو در مسیرهای پرترافیک یا مسیرهای صعب العبور را سخت تر کند

واقعا مهندسان تویوتا چه کسانی میباشند و چرا دست به این ریسک های خطرناک زده اند؟ آیا آن ها مزیت های کمری در مقایسه با دیگر رقبا را فراموش کرده اند؟

کابین و صندلی راننده

با دقت به افزایش طول فاصله دو چرخ از هم در معماری TNGA، تا حدی فضای داخلی برای سرنشینان کوچکتر شده هست. در قسمت فضای پای سرنشینان عقب و قسمت بالایی آن شاهد ۰٫۹ اینچ کمتر از مشابه های قبل هستیم و فضای سرنشینان جلو نیز حدود نیم اینچ کوچکتر شده هست؛

اما با این وجود، فضای داخلی این خودرو همچنان بزرگ و با قابلیت دید مناسب ارزیابی می‌شود و باید به پایین تر آمدن قسمت کمربند ایمنی در این اتومبیل هم اشاره کنیم که ابتکار دیدنی و مناسبی محسوب میشود.

بررسی خودرو با شکوه تویوتا کمری ۲۰۱۸

خودرو های مدل گازسوز کمری فضای ناچیز ۰٫۳ فوت مکعب را در قسمت فضای صندوق عقب از دست میدهند اما در عوض مدلهای هیبریدی ۲ فوت مکعب فضای اضافه در قسمت صندوق عقب خواهند داشت. لازم به ذکر هست که ۴۰ تا ۶۰ فوت مکعب نیز به فضای داخلی اتومبیل در صورت تا شدن صندلی ها افزوده میشود و این امکان به دلیل قرار گیری باتری در زیر صندلی های سرنشینان عقب به دست آمده هست.

کار کردن با نظارت های نخست و ثانویه در این اتومبیل بسیار ساده هست چرا که دکمه ها و سوییچ ها درست در جایی قرار دارند که انتظار آن را دارید. در سیستم صوتی این اتومبیل نیز از یک بلندگوی ۸۰۰ وات JBL بهره گیری شده که فضای صوتی مناسبی را در اتاق کمری ۲۰۱۸ ایجاد میکند و شما قادر خواهید بود

تا از سایت های اسپوتیفای، پاندورا، XM/Sirius به طور مستقیم آهنگ های مورد علاقه خود را با کیفیت بالا اکران کنید. خبری از اپل کارپلی و اندروید اتو در این مدل از تویوتا نیست و کمپانی تویوتا ترجیح داده هست از سیستم اختصاصی خود موسوم به اسکوت GPS در این مدل بهره گیری کند.

بررسی خودرو با شکوه تویوتا کمری ۲۰۱۸

این سازوکار اخیر در سر چهار راه ها و تقاطع ها توسط اپلیکیشن Entune تویوتا به راننده کمک می‌کند و قادر هست آخرین اخبار مربوط به بورس و سهام، ورزش، موسیقی را به اطلاع راننده برساند و با سیستم سرگرمی تویوتا نیز رابطه برقرار کند.

یک نکته منفی در این مورد وجود دارد و آن این که برای انتقال آدرس از موبایل به اسکوت باید از بلوتوث موبایل و یا قرار دادن موبایل در جایگاه ویژه ای که برایش تعبیه شده، بهره گیری کنید که کار را برای راننده کمی سخت می‌کند و بهره گیری از این سرویس نیز هزینه اشتراکی به همراه دارد که گرچه برای سه سال اول مجانی اما از آن پس سالی ۲۵ دلار شارژ خواهید شد.

موتور

این قسمت، زیبا ترین قسمتی هست که اکثر خریداران کمری دوست دارند اطلاعات بیشتری در مورد آن کسب کنند؛ پیشرانه ۲٫۵ لیتری اخیر کمری که از سیستم نیروی داینامیک بهره گیری می‌کند، نسبت به مدلهای قبلی ۲۵ اسب بخار اکثر قدرت دارد و توانسته مقیاس مصرف سوخت بهینه را نیز بهبود بخشد

چرا که نرخ EPA در این مدل ۴/۶ مایل در هر گالن در طی مسافت های شهری و اتوبان اکثر از مدلهای قبلی هست. لازم به ذکر هست مدلهای XSE کمری ۲۰۱۸ حتی ۳ اسب بخار نیز اکثر از مدلهای عادی دارند و مصرف سوخت بهینه در انها نیز ۱٫۲ بهتر از مدلهای عادی می باشد.

مدلهای بازطراحی شده شش سیلندر با پیشرانه ۳٫۵ لیتری نیز ۳۳ اسب بخار قوی تر از مدلهای ۴ سیلندر کمری ۲۰۱۸ میباشند و نرخ مصرف سوخت بهینه آن ها نیز ۱ واحد در شهر و ۲ تا ۳ واخد در اتوبان ها بهتر از آن مدل ها هست.کمری هایی که از موتورهای هیبریدی آتگینسون با پیشرانه ۲٫۵ لیتری بهره گیری میکنند

نیز ۲۰ اسب بخار قوی تر از مدلهای پیشین میباشند که این قدرت موتور در صورت بهره گیری از موتور برقی در کمری ۲۰۱۸ به اندازه ۲۳ اسب بخار افت می‌کند

بررسی خودرو با شکوه تویوتا کمری ۲۰۱۸

بنابراین با معجزه سیستم های اخیر هیبریدی به کار رفته در این اتومبیل، شاهد افزایش ۸ تا ۲۰۸ اسب بخاری قدرت موتور هستیم و نرخ مصرف سوخت بهینه نیز در شهر و اتوبان بین «۴۰-۴۲/۳۷-۳۸» و «۴۴-۵۱/۴۷-۵۳» می باشد. گرچه مدلهای LE رکوردهای بهتری از خود بر جای گذاشته اند که این مورد هم به دلیل ارتقا باتری از نوع شیمیایی به لیتیوم یونی می باشد.

شاید برای علاقه مندان به دانستن جزئیات اکثر دیدنی باشد که بدانند از سیستم D4 «تزریق سوخت مستقیم و پورتی» در این اتومبیل بهره گیری شده و نرخ فشرده سازی آن نیز در مدلهای با پیشرانه ۲٫۵ لیتری از ۱۰٫۴:۱ به ۱۳:۱ و در مدلهای شش سیلندر از ۱۰٫۸:۱ به ۱۱٫۸:۱ و در مدلهای هیبریدی از ۱۲٫۵:۱ به ۱۴:۱ ارتقا یافته هست.

«دقت داشته باشید که با بسته شدن آخرین سوپاپ، ترکیب هوا و سوخت با نرخ فشرده سازی ۱۴ صورت نمی‌گیرد اما محصول احتراق نهایی در اکثر اوقات با همین نرخ کار می‌کند»

دیگر بهینه ساز های قدرت خودرو شامل نظارت های متغیر روغن و سیستم خنک کننده و زمان بندی راه اندازهای برقی سوپاپ های گوناگون در موتور های ۲٫۵ لیتری گازسوز و هیبریدی هست. در موتورهای ۶ سیلندر شاهد نظارت های هیدرولیک بیشتری هستیم که قدرت عملیاتی موتور اتکینسون در شرایط گوناگون را بالا می‌برد

بررسی خودرو با شکوه تویوتا کمری ۲۰۱۸

مشکل بزرگی که در قسمت موتور این اتومبیل دیدن می‌شود، نحوه کالیبره شدن سیستم انتقال ۸ دنده آن هست. هنگامی که با این خودرو به آهستگی رانندگی کنید، موتور ان بسیار روان کار میکند اما دکمه اسپورتی در تریم های XLE و XSE و مدلهای ۶ سیلندر تعبیه شده هست

که در صورت بهره گیری از این حالت، موتور خودرو کمی سخت کار میکند. با این ویژگی ها گرچه شما قادرید سواری پرهیجانی را با این خودرو تجربه کنید و با بهره گیری از دنده های پایینتر در سرپیچ های تند با دنده معکوس به جای ترمز کردن، از انحنای پیچ ها تند به سادگی عبور کنید.

نکته عجیب دیگری که در مورد این اتومبیل وجود دارد این هست که وقتی در یک جاده در حال حرکت هستید و به یکباره پا را بر روی پدال گار فشار می‌دهید، به اندازه کسری از ثانیه تا اعمال این حرکت در اتومبیل زمان برده می‌شود و به نظر میرسد قبل از رسیدن به دنده مناسب، به یک دنده واسط رفته و سپس به دنده مناسب تغییر میکند. در مدلهای هیبریدی SE دنده ها عجیب تر هم میباشند.

وقتی در حال افزایش سرعت هستیم و دکمه + را می فشاریم، دنده افزایش پیدا می‌کند وشتاب خودرو اکثر میشود اما این افزایش شتاب و سرعت، آن قدر ها که انتظار دارید نیست و وقتی برای دنده معکوس کشیدن دکمه – را می فشارید، به یکباره صدای موتور عمده میشود و این در حالی هست که کاهش شتاب قابل توجهی در اتومبیل دیده نمیشود و در اکثر مواقع مجبور به بهره گیری از ترمز هستید.

سواری و نظارت خودرو

مدلهای کمری همواره به سواری دلپذیر مشهور بوده اند و سواری راحت همه ی وقت بعنوان دغدغه اصلی مهندسین تویوتا مطرح بوده هست. این مدل در واقع نسل هشتم کمری محسوب میشود که بیشترین بهبود کیفیت را نسبت به مدلهای قبلی تجربه میکند و به جرات میتوان گفت سواری با این خودرو،

لذت بخش تر از هر مدل قدیمی تر از آن هست و این موضوع را میتوان ریشه در پایین آمدن ارتفاع اتومبیل و افزایش ۱٫۹ اینچی فاصله دو محور و بهره گیری از سیستم تعلیق اخیر در کمک فنرهای عقب دانست.

بررسی خودرو با شکوه تویوتا کمری ۲۰۱۸

عبور از پیچ ها در این خودرو بسیار بینظیر و تخت انجام می‌گیرد به طوری که حین عبور از پیچ ها، اتومبیل در بالانس کامل هست. فرمان دقیق کمری ۲۰۱۸ نیز به یک سواری بینظیر با آن کمک شایانی کرده هست به طوری که در حین عبور از پیچ ها من همواره به خودم یادآوری میکردم که سوار بر یک محصول تویوتا هستم، پس جای نگرانی وجود ندارد.

کمک فرمان برقی این خودرو هر رکوردی در طی پیست را در هم می شکند و این اتومبیل طوری تنظیم شده هست که هرگز شاهد حرکتهای سریع یا آهسته در فرمان و تکان های شدید در آن نیستیم.خنی در مدلهای هیبریدی LE که از تایرهای بلند فایراستون ۲۰۵/۶۵R16 بهره گیری شده هست

می توایند از پیچ ها با سرعت عمده و بدون مشکل عبور کنید اما کمی از چسبندگی تایرها به سطح جاده کم می‌شود که مشکل عمده حادی نیست. بهره گیری از آن تایرها شاید راحت ترین انتخاب باشد اما بهره گیری از تایرهای میشلن در مدلهای XSE شش سیلندر، به راننده امکان عبور از سخت ترین جاده ها و پیچ ها را بدون هیچ مشکلی میدهد.

بررسی خودرو با شکوه تویوتا کمری ۲۰۱۸

مانند همۀ وقت}، در کمری ها از ورقه فلزی در بدنه بهره گیری شده هست که در سرعت های بالا نیز کمترین صدای بیرون به داخل اتاق خودرو منتقل می‌شود و تنها زمانی که نیاز به دنده معکوس کشیدن دارید، صدای موتور در داخل اتاق خودرو شنیده میشود که این اتفاق نیز در رانندگی بسیار نادر هست.

ایمنی و قیمت اتومبیل

به نظر می‌رسد، تویوتا تمامی تست های ایمنی و کیسه هوا را با برترین نمره پشت سر بگذارد چرا که سیستم Sense P استاندارد در تمامی مدلهای کمری ۲۰۱۸ به کار رفته هست. در آخرین به روزرسانی این سیستم، شاهد به کارگیری فناوری ترمز اتوماتیک قبل از تصادف با عابر پیاده هستیم.

از دیگر امکانات این سیستم می‌توان به حرکت در میان دو خط، تپه نوردی، بوق هشدار اتوماتیک، سیستم کروز اتوماتیک اشاره کرد. تریم هایی که نامشان با X شروع میشود از فناوری کمک پارک، مانیتور نقطه کور، ترمز حین نزدیک شدن به ترافیک،قفل کردن خودکار ترمزها و ترمز برقی حین پارک کردن نیز بهره میبرند. Drive start control از عقب جلو رفتن بیهوده اتومبیل حین پارک کردن پیشگیری می‌کند.
بررسی خودرو با شکوه تویوتا کمری ۲۰۱۸

با دقت به بعضی امکانات اضافه شده به این مدل، انتظار می‌رود مدلهای L کمری ۲۰۱۸ قیمیت معادل ۲۴۳۸۰ دلار داشته باشند و بقیه مدل ها نیز با اضافه کردن آپشن های اختیاری بین ۱۰۰۰ تا ۵۰۰۰ دلار اکثر از این مدل پایه قیمتگذاری شده اند.

در نهایت با دقت به این که ما پنج مدل گوناگون از کمری ۲۰۱۸ را سوار شدیم و با هریک مسافتی حدود ۲۵ تا ۳۰ مایل را رانندگی کردیم، باید به کمپانی هوندا هشدار دهیم که رقیب جدیدش بسیار قدرتمند هست و باید فکری به حال نسل دهم آکورد خود که در پاییز امسال روانه بازار میشود، بکند. اما با این وجود به جرات میتوان گفت که کمپانی تویوتا، سلطان بی چون و چرای ساخت سدان های میان رده در کل بازار هست.